De leden van De Marko’s hebben een bijzondere waardering ontvangen voor hun inzet tijdens het afgelopen wandelseizoen. De muziekvereniging uit Burgum trad maar liefst zes keer op bij verschillende avondvierdaagses in de regio.
De optredens vonden plaats in Appelscha, Burgum, Leeuwarden, Eastermar, Bakkeveen en tijdens een avond3daagse in Hurdegaryp. Tijdens deze evenementen zorgden de muzikanten, samen met de twirlers en color guards, voor een feestelijke sfeer bij de slotetappes van de wandelroutes. Ook een vaste groep vrijwilligers zorgt voor de nodige ondersteuning bij de optredens van de Burgumer muziekvereniging.
Bij elk wandelevenement vormde De Marko’s een muzikaal onthaal voor de wandelaars die na vier avonden lopen werden beloond met hun medaille. Het publiek reageerde enthousiast op de optredens, die inmiddels een vaste en gewaardeerde traditie zijn geworden bij de avondvierdaagses in de regio.
Als blijk van waardering voor hun inzet en betrokkenheid ontvingen de leden van De Marko’s zelf ook een medaille. Deze werd uitgereikt als symbolische beloning voor hun bijdrage aan zes sfeervolle en succesvolle wandelavonden, waarin zij zorgden voor muziek, motivatie en feestelijke afsluitingen.
Met hun optredens dragen De Marko’s al jaren bij aan de gezellige afsluitingen van de avondvierdaagses en laten zij zien hoe muziek en sportieve prestaties elkaar versterken.